Mireu la imatge. Llapis de colors envers llapis monocolors, la diversitat davant l’homogeneïtat. L’objectiu de l’educació plurilingüe i pluricultural en un centre inclusiu no és homogeneïtzar sinó que cada alumne arribe al màxim desenvolupament personal i acadèmic segons possibilitats personals i base formativa. Ara bé, el lloc de procedència geogràfica o el nivell econòmic familiar no han de ser un obstacle per al seu desenvolupament escolar. Per tant, les necessitats de l’alumne no s’adapten a l’escola. A l’inrevés, l’escola s’adapta a les necessitats diverses de cada alumne. A més, aquesta escolarització ha de fer tenint en compte els referents lingüístics i culturals de l’alumne immigrant de manera que siguen presents en la vida acadèmica i siguen part del currículum sempre que es puga o tant com es puga. Per tant, aquí teniu el seté punt del nostre Decàleg de plurilingüisme. 👉🏼 Els centres educatius han d’adaptar-se a la diversitat lingüística i cultural dels alumnes o l’han d’homogeneïtzar? Difoneu i compartiu la imatge a les vostres xarxes socials! Gràcies. #DecàlegDePlurilingüisme

Imprimir