El pròxim dissabte 18 de novembre, El Tempir celebrarà la gala de lliurament dels seus premis, que reconeixen la trajectòria i el treball en defensa de la llengua i de la cultura valencianes de persones i entitats en els àmbits d’Elx, sud i País Valencià. La cerimònia d’enguany, a més, és especial perquè la nostra entitat organitza aquests actes justament quan comença la celebració dels 30 anys de vida d’El Tempir.
Enguany el guardonat en la categoria de País és el músic i fundador d’Al Tall, Vicent Torrent, per les raons següents:
1. Per ser una figura clau en la nostra història musical recent i alhora persona fonamental de la cultura valenciana actual. Això l’ha convertit en un referent no sols cultural, sinó també cívic i social, en l’àmbit de les llibertats nacionals del nostre país.
2. El seu treball immens al capdavant de la Fonoteca de Materials ens ha donat als valencians autoestima i redescobriment propi de la nostra memòria musical oral, una memòria que forja la nostra identitat nacional.
3. A la gran tasca de recuperació i revaloració de la nostra música tradicional, cal ressaltar que Vicent Torrent va saber modernitzar-la i enclavar-la en la mediterraneïtat amb els brins de denúncia i de reivindicació necessàries. Així estableix un fil continuador entre la tradició musical del nostre passat i la reinterpretació actual, més en consonància amb els gustos d’ara.
4. Ell és un dels fundadors d’Al Tall, grup que fou banda sonora del moltes generacions d’aquest país gràcies a les seues cançons, que foren autèntics himnes per a moltíssims jóvens que despertaven la seua consciència nacional i lingüística.
En definitiva, Vicent Torrent és l’exemple de l’activista que no deixa de contribuir i d’esperonar musicalment el País Valencià per a futures generacions (cantants, grups musicals, etc.) des de la resiliència i l’empatia, de manera que suscita un gran reconeixement institucional, acadèmic i sobretot popular de punta a punta del nostre país.
Inscripció i lloc del lliurament dels XI Premis El Tempir
Enguany, l’actor, escriptor i director d’una de les companyies teatrals més dinàmiques del País Valencià (Esclafit Teatre), Joan Nave, presentarà els XI Premis El Tempir. Ell conduirà amb la seua presència magnètica, potent i fresca una nit que esperem que siga inoblidable per a tots els assistents.
Cada concessió de guardó vindrà amb l’acompanyament musical del cantant i guitarrista Òscar Briz, un dels autors més reeixits de la cançó, que s’ha sabut reinventar disc rere disc. Amb ell gaudirem de lletres exquisides, elegància musical i d’una presència captivadora.
El sopar tindrà lloc al restaurant Nugolat d’Elx el 18 de novembre a partir de les 20.45 h. El preu és de 37 euros (35 euros per als socis d’El Tempir). Les persones, que estiguen interessades a assistir-hi, s’han d’inscriure en aquest formulari. Tot seguit, han de fer un ingrés pel preu del cobert en aquest núm. de compte ES67 1491 0001 2120 7756 9925 i enviar a infoeltempir@gmail.com resguard de la transferència o captura de pantalla d’aquesta. En el concepte de l’ingrés ha de constar el nom o els noms de les persones que hi assisteixen. Havent rebut el correu, se n’enviarà un altre de conformitat.