I abans d’acabar el 2024, dins l’any de celebració de Vicent Andrés Estellés, presentem una antologia de poemes estellesians a cura de la professora universitària Irene Mira-Navarro, que tenen en comú el sud, les poblacions que resten per sota de la línia Biar-Busot. Ens referim exactament al llibre El sud de Vicent Andrés Estellés de l’editorial Llibres de Frontera. L’acte tindrà lloc el pròxim 28 de novembre, a les 19 h, a l’Aula Plaça de Baix de la UMH d’Elx (entrada pel carrer Mare de Déu del Carme núm. 2).
Aquest recull, agrupat per comarques (l’Alacantí, l’Alt Vinalopó, el Baix Vinalopó i el Baix Segura), pretén ser testimoni i homenatge del poeta de Burjassot a un bocí del país a tall de retrats narratius a partir de persones lluitadores com Miquel Grau o d’anècdotes personals, sense oblidar el paisatge singular i mediterrani d’aquestes terres.
La selecció de peces poètiques va encapçalada per un pròleg de la curadora del llibre, Irene Mira-Navarro, que contextualitza els poemes, ajuda a entendre’ls i explica la intenció d’Estellés a l’hora de crear-los. També els ressitua literàriament dins el conjunt de l’obra poètica estellesiana.
En l’organització d’aquest acte, a banda d’El Tempir i edicions de Llibres de la Frontera també hi participen l’Oficina de Llengües i el Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Diversitat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx.