El dia 24 de febrer continua el cicle de cinema en valencià amb el film El ventre del mar (tràiler). La Universitat Miguel Hernández d’Elx organitza aquesta nova edició de cinema en valencià a la sala Òdeon amb la col•laboració d’El Tempir, l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, ACPV-Casal d’Elx, el Cineclub Luis Buñuel, les universitats públiques valencianes, la corporació municipal i el cinema Òdeon d’Elx. L’entrada és lliure, però limitada a la capacitat de la sala del cinema. Les sessions són a les 17.30 i a les 20.00 h.
Fitxa tècnica del segon film: El ventre del mar
Director: Agustí Villaronga i Riutort
Intèrprets: Roger Casamajor, Marc Bonnín, Armando Buika, Mumino Diayo i Òscar Kapoya
Durada: 76 minuts
Any: 2021
Sinopsi
L’escriptor italià Alessandro Baricco narra aquests fets en la novel·la Oceano Mare, concentrats en un capítol titulat El ventre del mar.
Juny de 1816. La fragata l’Alliance, de la marina francesa, embarranca en un banc d’arena davant les costes del Senegal. En resultar inútils els intents per alliberar-ne el casc, no queda més remei que abandonar la nau. Com que els bots disponibles no són suficients per acollir tots els tripulants, es construeix un rai d’uns 12 metres de llarg i 6 d’ample. En aquella embarcació precària obliguen a pujar-hi 147 homes: soldats, mariners, algun passatger i uns pocs oficials. El pla d’evacuació de la nau preveu que els bots disponibles els remolquen fins a la vora. Tot i això, el pànic i la confusió s’apoderen del comboi que intenta arribar a la costa. Per covardia o ineptitud, els bots perden contacte amb el rai. La soga que el remolca es trenca o algú la talla. Els bots continuen acostant-se a terra, però abandonen el rai a la seva sort. El corrent l’arrossega, i desapareix a l’horitzó. Un horror que va durar dies i dies. Un escenari en el qual es van mostrar les pitjors crueltats i la més dolça de les pietats.